בנט שוחח עם זלנסקי והבטיח סיוע; ממשיכים מאמצי החילוץ

שלמה ריזל No Comments on בנט שוחח עם זלנסקי והבטיח סיוע; ממשיכים מאמצי החילוץ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח עם נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי עודד אותו והבטיח לסייע לעמו שנמצא תחת כיבוש רוסי אגרסיבי | במקביל, נציגי משרד החוץ עדיין פועלים לחילוץ הישראלים שנלכדו באוקראינה הנכבשת

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח היום, ערב השבת עם נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי. השניים שוחחו על מצב הלחימה באוקראינה, בדגש על איזור קייב המכותרת בידי כוחות רוסים שכבר כבשו מקומות בפאתי העיר.

בתוך כך, הציע ראש הממשלה את עזרתה של ישראל בכל סיוע הומניטארי, ועדכן את הנשיא על הצעדים שכבר ננקטו בהיבט הזה. ראש הממשלה שב והדגיש את תקוותו לסיום מהיר של הלחימה, ושלח חיזוק לעם באוקראינה בימים קשים אלה.

השיחה התקיימה בעקבות הערכת מצב בוקר של משרד החוץ, שדנה בפרוטרוט בין היתר בפעילות המשרד הישראלי בלבוב ובסביבת העבודה הביטחונית החליט שר החוץ יאיר לפיד להמשיך את פעילותו של כוח המשימה של משרד החוץ בלבוב בשלב זה.

חשוב לציין כי עדיין בשעות אלו אנשי משרד החוץ, נתיב והסוכנות ממשיכים לפעול ברציפות לחילוץ ישראלים מאוקראינה למעברי הגבול בדרכם למולדובה ולערים נוספות שם הם מתארחים בקרה הקהילות המקומיות עד להגעתם ארצה.

עד עתה יצאו מאוקראינה אלפי ישראלים, חלקם ביממה האחרונה בסיוע פעיל של נציגינו. לחדר המצב מגיעות פניות רבות והן מטופלות בקפידה. עקב עומסים קשים בדרכים המובילות למעברי הגבול נרשמו קשיים. אנשינו המוצבים במעברים השונים פועלים בניסיון לפתור את הבעיות.

משרד החוץ פועל להגשת סיוע הומניטרי מהיר לאוקראינה בהתאם לדרישות בשטח (גנרטורים, שמיכות, אוהלים, ציוד חורף וציוד רפואי). משרד החוץ עובד במתכונת חירום מלאה ומקיים מספר הערכות מצב מדי יום.



0 תגובות